יום רביעי, 18 בפברואר 2009

בלוג על ארץ שנאהב

חברים שלום,

ארץ שנאהב, הוא בלוג שירה ואהבה לארץ ישראל. ארץ בה נולדנו, ובה נולד העם היהודי, התעצב וגורלה וגורלנו נשלבו יחדיו. ארץ שבמשך אלפיים שנים התפללו אליה דורות על דורות של יהודים. מכל מקום שבו היו, ליו בני העם היהודי את ירושלים. שלוש פעמים ביום, שבעה ימים בשבוע, חמישים וכמה שבועות בשנה, נשאו תפילה אל ארץ מכורתם. לפני מאה עשרים ושש שנים הגיע גל חדש של חולמים לארץ ישראל. והגל הזה הלך והתחזק, עד שלפני שישים שנים, הוקמה כאן המדינה שעליה חלמנו, ולה ציפינו כל כך הרבה שנים.

ארץ ישראל, למי שקרא תנ"ך, נמצאת בעיקר באזור יהודה ושומרון. כאן מתקיימים כמעט כל סיפורי התנ"ך. כאן מלך דויד, וכאן לחם שאול. כאן פעל אליהו, ורוב הנביאים שפעלו לפני חורבן ממלכת יהודה. לפני ארבעים ואחת שנים, לאחר מלחמה שהביאו על עצמם מדינות ערב שגבלו בישראל, נכבשו שטחים שהיוו את לב ליבה של ממלכות יהודה וישראל. הנהגת המדינה דאז, החליטה למנוע בריחה של תושבי הארץ, וכך נשארה בארץ התנ"ך אוכלוסיה ערבית-פלשתינאית גדולה. מאז ועד היום, תושבי הארץ הישנים נמצאים בקונפליקט עם התושבים העתיקים-חדשים. ארץ אהובה, הפכה לארץ של מאבק.

היו כאלו בציבור הישראלי שניסו לנתק את עם ישראל מארצו, על ידי קריעת הלב היהודי, מתוך הציבור הישראלי. אבל המשימה לא הצליחה. גם כיום, 73% מרגישים שארץ ישראל היא חלק מהתרבות שלהם. מטרתו של הבלוג היא לבדוק את המציאות המורכבת ביהודה ושומרון. כיצד נפתרים קונפליקטים, והאם יתכן פתרון אחר לסיכסוך ביהודה ושומרון.

תגובה 1:

  1. כבת לעם ישראל, ניצולת שואה, אני מאמינה שזאת ארצנו ואין לעמים אחרים זכות כלשהי עליה. עובדה שהקב"ה נותן לאדמתנו את הכח להקיא כל עם זר המשתלט עליה בכח.האדמה הייתה בחזקת שממה (לא חסרות ראיות לכך)ואנו הפרחנו אותה. עם ישראל תמיד התפלל לחזור ולבנות את ירושלים וחוזר אל אדמתו, כציפורים היודעות את נתיבתן. זאת מולדתו הטבעית, המובטחת לו מפי הגבורה. גם אני חשה בושה רבה בעניין החנופה של חלק מאיתנו למצוא חן בעיני הגויים.היכן גאוותנו הלאומית מסתתרת?! יש לשפר את החינוך ולהגביר את התודעה שזאת מולדתנו לנצח נצחים. אם נגביר את התחושה שזאת ארצנו בקרבנו גם העולם ישלים ויקבל זאת באהדה. אם נמשיך להשפיל את עצמנו, מה יאמרו הגויים עלינו?!

    השבמחק